Despre SEO in 2018 la Scoala de blogging pentru parinti digitali

Digital parents talks

Sambata m-am prezentat cu caietul in mana si emotii multe, ca in prima zi de scoala, la a 14a editie de Digital parents talks si prima pentru mine. A fost chiar un fel de scoala, dar una mult mai interesanta si cu multa informatie despre o tema misterioasa: SEO in 2018.

Ce este Digital parents talks?

Digital parents talks este o initiativa foarte misto a Parenting PR creata cu scopul de a construi o comunitate a parintilor digitali in care acestia sa faca schimb de informatii si sa se ajute reciproc. Ba mai mult, fetele de la Parenting PR organizeaza intalniri in cadrul carora parintii sa se cunoasca fata in fata si sa mai invete cate ceva despre blogging. Aceasta serie de intalniri numite Digital parents talks sunt practic o scoala de blogging pentru parintii care s-au apucat de scris. Fiecare intalnire are cate o tema si cativa invitati care povestesc despre subiectul ales. Sambata a avut loc a 14a intalnire de acest fel si sper sa fie cat mai multe de acum incolo!

Scoala de blogging pentru parinti
Eu am aflat intamplator de aceasta comunitate citind o postare a Mirunei de la kindertrips.ro in care povestea cum a fost primul ei an de blogging. Imi pare rau ca nu am stiut mai din timp, dar incerc pe viitor sa merg la fiecare intalnire!

Unde s-a desfasurat Digital parents talks de data aceasta?

Intalnirile acestea sunt foarte bine organizate si nu ar putea fi asa daca nu ar avea si sprijin din partea sponsorilor. La a 14a editie sponsori au fost Lidl, cu gama lor Lupilu pentru bebei, si OK Center. Daca despre Lupilu de la Lidl stiam ca imi plac mult hainutele lor, despre OK Center abia am auzit. OK Center este un spatiu modern cu sali ce pot fi inchiriate pentru diverse evenimente. Tot aici se desfasoara cursuri de educatie financiara pentru elevi (ce surpriza placuta sa aflu ca se organizeaza si astfel de cursuri!) sau pe alte teme. Cei care vor sa organizeze evenimente care aduc plus valoare comunitatii, pot folosi acest spatiu gratuit. Este un loc dedicat educatiei si asta se vede inclusiv in decor. Asa ca scoala de blogging a parintilor si-a gasit imediat locul aici.

OK Center Centru de business

Marea nebuloasa SEO in 2018

Mi-a placut ideea de a cunoaste si alti parinti bloggeri, mi-a placut locul ales pentru eveniment, dar cel mai tare m-a atras tema: SEO in 2018. Search Engine Optimization (SEO) sau mai pe romaneste ce sa faci ca siteul tau sa apara printre primele in Google este o tema despre care am tot citit si rascitit articole, dar cumva simt ca imi scapa printre degete. De aceea cand am aflat ca despre asta vom discuta sambata mi-am amanat intalniri, am facut jonglerii in program si am sacrificat somnul de pranz al copilului ca sa fiu prezenta.
Despre tema ne-au povestit Lavinia Pavel, de la Parenting PR si Alexandru Guzi, designer de siteuri cu experienta in SEO.

Despre SEO in 2018Desi prezentarea a continut multa informatie, simt ca nu am reusit sa o inteleg pe toata (nici nu cred ca ar fi fost posibil avand in vedere ca au fost si detalii tehnice din plin, dar eu ma dusesem pusa pe treaba acolo!). Mi-am tras insa niste concluzii importante si mi-am facut o lista cu lucruri pe care le mai am de facut. Nu-mi ramane acum decat sa ma apuc de SEO cu spor, caci am ce lucra! Cele mai importante concluzii pe care le-am tras au fost despre:

    1. Obiectivele unui articol

      Cu asta am si inceput a 14a editie de Digital Parents talks, scoala de blogging. Cand incep sa povestesc despre vreo calatorie ar trebui sa-mi stabilesc intai ce vreau sa transmit cu acel articol. In general eu vreau sa transmit informatie, tips& tricks, dar si emotia descoperirii unui loc nou. Reusesc sa va transmit acel lucru? Cand priviti o imagine de pe acest blog va face sa vreti sa vedeti acea destinatie pe viu?

    2. Optimizarea articolelor in SEO

      Cand scriu un articol nu este suficient sa povestesc tot ce-mi trece prin minte. Ar trebui sa il structurez cumva, sa urmez un fir logic, sa il fac cat mai usor de citit, sa folosesc cuvintele cheie, dar nu sa ma axez numai pe ele, sa ,sa ,sa… E importanta atentia acordata tuturor acestor detalii, dar cand ea devide exagerata si strica de fapt continutul, Google se prinde si penalizeaza asta.

    3. Versiunea de mobil a siteului

      Se pare ca in 2018 o versiune de mobil a siteului este obligatorie. Nu doar o optimizare pentru mobil, ci o versiune separata. Si daca te gandesti ca mai bine de 70% dintre cititori intra de pe telefon este si logica aceasta concluzie.

    4. Promovarea articolelor

      O alta componenta majora a SEO in 2018 este promovarea. Se pare ca vremurile in care era suficient sa scrii sunt de mult apuse, iar scrisul a devenit doar primul pas si oarecum inutil daca nu este urmat de promovare, adica distribuirea in retelele sociale. Si cum atentia oamenilor a scazut invers proportional cu dezvoltarea acestor retele sociale, lucrurile se complica si mai rau.
      Sambata am aflat ca Facebook nu prea mai joaca cinstit cu paginile de companii si branduri, ca Instagramul este bun pentru promovare si ca nu trebuie uitate nici celelalte: Pinterest, Google Plus etc. Timp sa ai!

    Am plecat cu multe informatii de acolo, cu multe liste in cap cu ce am de facut pe viitor, dar si cu intrebari. Simt ca SEO inca este o nebuloasa pentru mine, o nebuloasa in care am mai facut putina ordine la intalnirea de sambata, la scoala de blogging pentru parinti, dar tot mai am de ordonat.

Ti-ar mai placea