Orasul Zante din Zakynthos si urcare pe dealul Bouchali

Orasul Zante din Zakynthos

Prima data cand am ajuns in Zakynthos nu am vizitat orasul Zante, capitala insulei si nici nu am urcat pe dealul de langa, colina Bochali. Nu puteam sa imi imaginez ce poate sa aiba special acest orasel, dar l-am trecut totusi pe lista cu lucruri care mi-au ramas de facut in Zakynthos. Dupa ce am vizitat insa Corfu town, am descoperit ca si orasele insulare au farmecul lor asa ca a doua oara in Zakynthos am avut mare grija sa ajung in Zante.

Plimbarea de seara in orasul Zante din Zakynthos

Ziua mergeam la plaja, dar seara cautam locuri in care sa ne putem plimba in voie si sa ne bucuram si altfel de insula. Cand ai copilul dupa tine Laganas nu prea este o optiune fiind mult prea animata si aglomerata. Nici sa stai pana tarziu in noapte nu este o optiune ca de, ora de culcare devreme, oboseala multa si tantrumurile nu prea fac casa buna cu o vacanta reusita. Asa ca am ales in vreo doua seri sa ne plimbam prin Zante. Am lasat masina pe strada ce desparte centrul vechi de port si intai ne-am plimbat pe malul marii ca sa vedem vapoarele ancorate la tarm.

Ne-am lasat apoi dusi de stradutele inguste din centru, cascand gura in magazinele de suveniruri si gustand putin din animatia serii care abia se dezmortea. Nu atat de incantator ca oraselul din Corfu, orasul Zante are doar 2-3 strazi pitoresti, cu taverne traditionale, dar tot merita o plimbare la ceas de seara printre bisericutele vechi si cladirile inghesuite.

Urcare pe colina Bochali din Zakynthos

Dupa ce am considerat ca ne-am plimbat suficient prin centru, am luat masina si am urcat pe dealul Bochali pentru o vedere panoramica asupra orasului. Tot pe acest deal se afla si Fortareata venetiana din Zakynthos, construita de inginerii venetieni pe locul unde se afla vechea citadela a insulei, Psophida. Stiam ca este inchisa permanent asa ca nu am fost sa o vizitam, dar de curand am citit ca s-a redeschis. Ne-am bucurat insa de privelistea minunata asupra orasului, asupra portului si asupra insulei in general, de sus vazand si golful Laganas.

Orasul Zante nu mi se pare o alegere insiparat de cazare cand vii in vacanta in Zakynthos, dar este o alegere buna de petrece a timpului liber in soarele dogoritor de la pranz sau seara.