Pe langa Bucuresti: Manastirea Comana

Manastirea Comana

Daca vreti sa petrecti o zi in afara Bucurestiului, dar nu prea departe de el, Manastirea Comana si cadrul natural ce o inconjoara sunt o idee excelenta. Doar trebuie sa va rugati sa nu mai aiba si altii aceasta idee!
Am vizitat manastirea Comana intr-o duminica insorita de aprilie, noi si probabil jumatate de Bucuresti. Am ajuns la ea facand stanga din drumul de Giurgiu la Calugareni. Pe drum am zarit si Manastirea Delta Neajlovului. Odata ajunsi la Comana am lasat masina in strada pentru ca parcarea bisericii era plina.

Manastire cetate

Putin despre Manastirea Comana

Manastirea Comana este ctitorita de Vlad Tepes in secolul 15, dar aceasta a fost ruinata pana in secolul 16, cand este reconstruita de boierul Radu Serban. Mai multi membri ai familiei Cantacuzino sunt ingropati ulterior aici devenind astfel cripta familiei. In secolul 17 este descrisa de Paul de Alep ca fiind o constructie traininca, aparat de ziduri si turnuri de piatra, o manastire-cetate in delta Neajlovului. Legenda spune ca insusi Vlad Tepes care si-a gasit moarte in imprejurimi ar fi ingropat aici. La indicatia lui Nicolae Iorga, dupa Primul Razboi Mondial, se construieste aici un mausoleu inchinat eroilor cazuti. Craniile si oasele ramase sunt pastrate si se pot vedea in acest mausoleu.

Cu toata aglomeratia din parcare, in manastire era liniste. Am intrat scurt in biserica nimerind un botez in desfasurare, am intrat in mausoleu si apoi ne-am indreptat spre poarta mica din spatele bisericii, ajungand pe malul Neajlovului. De aici se vad foarte bine fortificatiile ce apara biserica. Am mai stat putin pe pontonul construit aici admirand natura salbatica si ne-am indreptat spre padurea Comana.

Voiam sa vedem delta Neajlovului de aproape, dar traficul infernal ne-a facut sa ne lasam pagubasi. Ne-am continuat drumul spre Mihai Bravu si am oprit la un moment dat intrand pe alta parte in padure.

Manastirea Comana si Delta Neajlovului formeaza o oaza de liniste atat de aproape de Bucuresti. Dar nu in weekend. In weekend cred ca e mai liniste pe Magheru decat aici. In timpul saptamanii insa (pentru ca am revenit intr-o marti) locul este pustiu si este minunat asa!