12 atractii de vazut in Berlin

Cateva lucruri de vazut in Berlin

Nu stiam exact ce este de vazut in Berlin cand am cumparat biletele pentru cel mai mare targ de turism din lume, ITB Berlin. Dar cu aceasta ocazie am inceput sa ma documentez gandindu-ma ca dupa-amiezile le voi folosi pentru explorarea orasului. Cand am constatat cate ai de facut in Berlin, dupa-amiezile s-au transformat in jumatati de zi si astfel am dedicat targului doar doua zile din cele patru petrecute in oras.
Desi am ajuns in prima zi de targ, am preferat sa ne plimbam si am inceput cu o explorare pe jos a centrului. Dupa patru zile petrecute aici, cred ca este musai de vazut in Berlin:

1. Alexander platz si Turnul televiziunii:

Situate de o parte si de alta a liniei de S-bahn, Alexander platz si Turnul televiziunii sunt de obicei vizitate impreuna. In Alexander platz am vazut ceasul lumii si am intrat in cateva magazine, piata fiind marginita numai de magazine. In Turnul televiziunii nu am urcat pentru ca varful era in ceata si riscam sa nu vedem nimic.

Ceasul lumii din Alexanderplatz Berlin

Turnul televiziunii din Berlin

2. Nikolai viertel

O bucatica autentica de Berlin, Nicolai viertel este o reconstructie a orasului vechi dupa ce Berlinul a fost bombardat in al doilea Razboi mondial. Cred ca a fost locul meu preferat din Berlin, cu stradute pavate cu piatra cubica, cea mai veche biserica din oras (Biserica Kikolai care da si numele locului) si o atmosfera calda, primitoare. Farmecul locului este dat de detalii: o fantana cu cap de dragon, un numar de cladire cu ani multi in spate si simbolul orasului: ursul.

Nikolaiviertel in Berlin

Biserica Nikolai din Berlin

3. Domul din Berlin:

In dom am petrecut aproape o ora pentru ca sunt multe de vazut si am detaliat intr-un articol separat cam ce este interesant aici.

Domul din Berlin

4. Insula muzeelor:

Daca aveti o zi intreaga la dispozitie si sunteti pasionati de istorie, Insula Muzeelor este un rai pe pamant. Ne-am dorit mult sa vedem Poarta Babilonului expusa aici, dar din pacate este in renovare de cativa ani si mai dureaza alti cativa sa fie gata. Asa ca nu am intrat, dar ne-a ramas pe lista. Muzeele se poti vizita individual, dar exista si un bilet pentru a le vedea pe toate.

Insula muzeelor din Berlin

5. Cladirea Parlamentului:

Recomandata pe toate blogurile de pe care m-am informat, Cladirea Parlamentului cred ca ar trebui sa fie prima in lista cu locuri de vazut in Berlin. Vizitarea este gratuita, dar este nevoie de programare online pentru ca se intra in grupuri organizate, la ore fixe. La intrare ne-au cerut confirmarea rezervarii (noroc ca a mers netul si am aratat-o pe telefon) si cartile de identitate. Exista varianta de a face un tur in cladire si cupola sau de a urca doar in cupola de sticla. Am gasit locuri doar pentru a doua optiune, deci am mers pe pasarela din cupola, admirand cladirile importante din Berlin despre care ne povestea audioghidul. Daca plimbarea prin Berlin incepe aici, afli de la inceput care sunt locurile de vazut in Berlin si cateva detalii despre ele.

Cupola Parlamentului din Berlin

Cladirea Parlamentului din Berlin

6. Poarta Brandenburg:

Considerata locul-simbol pentru Berlin, Poarta Brandenburg a fost construita in secolul 18 si apoi a facut parte din Zidul Berlinului. Am trecut de nenumarate ori pe langa ea si de fiecare data era plin de turisti langa.

Poarta Brandenburg din Berlin

7. Gradina Zoologica din Berlin:

Cea mai veche din Germania, cea mai vizitata din Europa si cea mai bogata in specii de animale din lume, Gradina Zoologica din Berlin este descrisa numai de superlative. Am trecut de cateva ori pe langa ea, dar nu am intrat. Planuim o noua escapada la Berlin dedicata copilului care sunt sigura sa s-ar bucura de asa o minunatie!

8. Parcurile Tiergarten si Tempelhof:

Berlin se mandreste cu spatiu verde din plin si cred ca asta il face ideal pentru un city break cu copii. Tiergarten este o gradina langa Zoo cam de 4 ori cat parcul Herastrau. Tempelhof, fost aeroport al Berlinului, este cel mai mare parc urban din Germania. Atractia aici este ca te poti plimba pe fostele piste de avion si poti face picnic in spatiul verde dintre ele. Noi ne-am plimbat scurt doar prin Tiergarten dar nu l-am gasit in cea mai buna forma, fiind martie.

Parcul Tiergarten din Berlin

9. Postdamer platz:

Si cand v-ati clatit ochii suficient cu natura si cladiri vechi, este timpul pentru o oprire in Postdamer platz, echivalenta cu o calatorie in viitor. Intesata de zgarie nori, cladiri din sticla si o arhitectura futurista, Postdamer platz este cel mai modern loc al Berlinului.

Postdamerplatz din Berlin

10. Zidul Berlinului:

Un zid cu istorie in spate si multe povesti al oamenilor despartiti de el, Zidul Berlinului mi se pare un concept socant. Mintea mea cuprinde cu greu semnificatia lui si rolul pentru care a fost construit. De aceea am inceput sa caut mai multe despre el si ii voi dedica un articol separat cuprinzand istoria lui si locuri din oras in care mai pot fi vazute bucati din el.

11. Checkpoint Charlie:

Si strans legat de istoria Zidului Berlinului este Checkpoint Charlie, un faimos punct de trecere din Berlinul de Est in cel de Vest, ramas si astazi in picioare

Checkpoint Charlie

12. Berlin Aquadom:

Situat chiar in holul hotelului Radisson Blu de langa Dom, Aquadom este un acvariu imens cu un lift interior din care vizitatorii admira pestii ca si cum ar fi in mijlocul lor. Eram foarte curioasa cum arata asa ca am intrat scurt in hotel, dar nu ne-am luat bilete pentru lift. Pentru copii cred ca este interesanta experienta.

Aquadom din Berlin

Si un bonus pentru pasionatii de cumparaturi: Mallul din Berlin, un gigant cu magazine pe 3 etaj si un subsol, numai bun de cascat ochii in vitrine si cheltuit banii!

Am ales doar 12 lucruri care sunt de vazut in Berlin. Sunt insa mult mai multe. Orasul este impanzit de muzee (al filmului, al Zidului Berlinului, al spionajului, Lego si chiar al figurilor de ceara). In plus are multe locuri parasite pentru cei pasionati de ele, cafenele, restaurante de tot felul si spectacole care mai de care mai atractive. Si daca timpul permite la o aruncatura de bat de oras se pot vizita Rakotzbrucke si frumoasa Dresda. Mi-am facut o lista cu ce as mai vrea sa vad cand ma voi intoarce si cap de lista este unul dintre tururile underground prin buncarele Berlinului vechi. Berlin nu este un oras frumos, dar este fascinant!

Despre Berlin am mai scris:
Locuri de mancat si transportul in Berlin
Cina intr-un restaurant cu o stea Michelin